Přeskočit na hlavní obsah

SparkTECH workshop k agilnímu vývoji

Nedávno jsme si střihli vnitrofiremní workshop na téma agilní metodiky. Jednak jsme potřebovali nějaké věci sjednotit a poté, jak se říká, "opakování je matka moudrosti". 
Před pořádnou porcí vzdělávání je ale třeba začít dobrou kávou. 

Barista Michael a jedna parapetní káva. 

Co pije Kuba si netroufá nikdo komentovat.

Hlavní hvězdou odpoledne byli (krom melounu) Tomáš s Kubou. Tomáš si vzal na starosti agilní metodiku obecně, Kuba pak code reviews. A co jsme řešili? Třeba:

Kuba a code review.
V rámci agilního vývoje plánujeme práci na sprinty. Před samotnými sprinty předchází backlog planning a sprint planning.

V rámci projekt management systému máme v tuto chvíli definovanou tuto životní pouť ticketů:

  • For estimate
  • Ready to devel
  • Devel
  • Review
  • Ready to deploy
  • Pending verification
  • Verified
  • To Be Discussed
  • Invalid


Někdo se účastní i vzdáleně. 

Každý úkol je typ ticketu Story, má zadání, očekávané výsledky. I bugy jsou story, která má v názvu Bug. Speciálním případem Story je Epic Story. To je zastřešující ticket, který obsahuje celé velké zadání, které se pak rozpadá na velké dílčí celky (story).

Story se přiřazuje do sprintu v momentě, kdy je naplánován její vývoj. Je přidělena tomu, kdo ji pak následně bude kontrolovat. Tedy je schopen ověřit, že všechny požadavky jsou splněny a je tedy možné ji uzavřít a nasadit do produkce.
Pod story se zakládají Tasky. Task je jeden dílčí úkol (vytvoření migrací db, založení nové komponenty, controlleru, apod.). Je přiřazen tomu vývojáři, který na něm bude pracovat
Při plánování se pod story zakládají i speciální tasky pro testing, případně i v rámci vývoje se dle potřeby zakládají další tickety, jejichž úkolem je otestovat novou funkčnost.


Na příště nás čeká další kus, ale nejdřív se musíme přestěhovat. Příští workshop pak bude třeba na zahrádce :-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tři způsoby jak ve SparkTECHu využíváme Slack, o kterých jste (možná) nevěděli + bonus

Slack je mezi vývojářskými týmy pravděpodobně nejvyužívanějším komunikačním nástrojem a poměrně s jistotou si dovolím tvrdit, že právem. Nabízí totiž spoustu rozšíření a nástrojů, které dokáží ulehčit a zjednodušit rutinní práci. O to víc mi příjde škoda, že toho lidé nevyužívají a berou Slack jenom jako další chatovací aplikaci, kterých jsou k dispozici desítky. V tomto krátkém příspěvku popíšu několik funkcí, které jsou z pohledu nás, SparkTECHu, nejzajímavější a jejich zprovoznění je otázkou chvilky.


1) Hlasování v pollu

Jeden z největších problémů, co jsme řešili po přestěhování do nových kanceláří, bylo rozhodování, kam půjdeme na oběd. Máme v okolí velké množství stravovacích zařízení, ale domluvit se na tom, kam se společně zajdeme najíst, byl většinou task na celé dopoledne. Určitě to taky znáte. Chodíte po kanclu, ptáte se kolegů kam by rádi, jenže ne každý má zrovna čas nebo kapacitu vám věnovat pozornost. Jeden má call, druhému něco hoří, takže to hotfixuje, dva jsou zavření …

Dubnový #hrajsnami SparkTECH planning

Pravidelně první středu v měsíci máme ve SparkTECHu planning. Pravidelně, abychom se nemohli vymlouvat, že jsme na to zapomněli. První středu, abychom se nemuseli dohadovat kdy (dost stačí dohadovat se na CO?) a protože cvičně hučí sirény (kdybychom přeci jen zapomněli a chtěli se vymlouvat). A planning, protože původní záměr byl, že půjde opravdu o typický planning dle agilních metodik. To, že to nakonec dopadlo jinak a jedná se zkrátka o informativní setkání, kde se probírá kde co, je už jiná pohádka.

Pro představu fotky z toho nedávného, dubnového, po kterém jsme vyrazili do Endorfinu. Tam nás čekal Freddy Krueger a pokojíček ve stylu Saw.
Jelikož se někde v budoucnu v téhle vybrané společnosti vyměníme, bylo nejhorší si o průběhu nevyprávět.













#hrajsnami softball - Dejvická slowpitchová liga 2018

Fotoreportáž ze zápasu Dejvické slowpitchové ligy, který se konal 27.-28.10. na Vypichu a SparkTECH se ho účastnil s #hrajsnami týmem.