Poměrně často (vlastně téměř neustále) zdůrazňujeme potřebu, aby byla webová stránka responzivní. Znamená to, že web je vystavěn tak, že se jeho zobrazení uzpůsobí (je optimalizované) všem typům zařízení (nejčastěji desktopy, tablety a mobilní telefony). Toto samozřejmě nevylučuje webové informační systémy a platí pro ně stejná pravidla.
Nyní bude responzivní design ještě o něco důležitější.
Nově na trend v této oblasti totiž zareaguje Google přímo ve vyhledávání, když jak sám uvádí v nápovědě k webmaster tools (nástroji pro webmastery) "použitelnost v mobilních zařízeních je nyní pro optimální výsledky vyhledávání zásadní" (1). To znamená, že mobilní vyhledávání bude upřednostňovat výsledky odkazující na web s responzivním designem.
Jako možné komplikace pro uživatele mobilních zařízení uvádí například:
- použití flashových prvků,
- nastavení pevné šířky prvků na stránce,
- příliš malý font (velikost písma),
- umístění dotykových prvků příliš blízko sebe apod.
K dispozici je i test, který Vám řekne, jak je Váš web na tom. Naleznete ho pod odkazem https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ a výsledek by měl vypadat v ideálním případě asi takto:
Při mobilním vyhledávání je pak uzpůsobená stránka opatřena dovětkem "Optimalizováno pro mobily" jako je to zobrazeno na obrázku.
Pro bližší informace doporučujeme článek na Lupě, který je k přečtení zde http://www.lupa.cz/clanky/velka-zmena-google-uprednostni-ve-vyhledavani-weby-pripravene-na-mobily/
________________________________________________________________________________
(1) https://support.google.com/webmasters/answer/6101188?hl=cs