Přeskočit na hlavní obsah

Reklama prostřednictvím klíčových slov (PPC) a jejich ochrana

Publikováno | 22. Březen, 2013

Reklama typu PPC je dnes jednou z velmi využívaných možností propagace v prostředí Internetu. Zkratka PPC (Pay Per Click – platba za proklik) znamená, že inzerent platí za reklamu až tehdy, kdy dojde k prokliknutí a přechodu návštěvníka na jeho web či e-shop. PPC systémy můžete vidět například na vyhledávačích Seznam.cz nebo Google.cz .



Při tvorbě reklamy typu PPC inzerent zadává množinu slov, kterým se říká klíčová slova (např. nábytek, nábytek z masívu, nábytek Praha, levný nábytek). Jakmile dá někdo hledat některé z těchto slov (např. nábytek), zobrazí se reklamy zadavatelů, kteří tato slova ve svých kampaních zadali. V závislosti na ceně prokliku se pak inzerenti „seřadí“.

Ne všichni se však chovají v souladu s dobrými mravy. Mnohdy při volbě klíčových slov používají názvy zavedených produktů konkurence a využívají tak známosti jejich značky a jejich dobrého jména na trhu ve svůj prospěch.

Je možné konkurenci nějak zabránit, aby si v PPC kampaních zadávala reklamu na klíčová slova odpovídající názvu vaší firmy, domény nebo produktů? Pokud se domníváte, že ne, mýlíte se. Pokud vlastníte na název firmy, domény nebo produktu ochrannou známku, pak máte v ruce silný nástroj, jak tomu zabránit. Seznam i Google se k tomuto problému staví seriózně. Aktivita však musí vyjít z vaší strany.

Obě společnosti mají ve svých smluvních podmínkách uvedeno, že reklamu lze uveřejňovat pouze v souladu s platnými předpisy. Nicméně Google má velmi propracovaná pravidla týkající se užití ochranných známek jako klíčových slov v kampani PPC. Seznam.cz se tak podrobně nerozepisuje, nicméně to u obou společností funguje přibližně stejně.

Pokud jako majitel ochranné známky zjistím, že můj konkurent používá při své kampani PPC jako klíčové slov moji ochrannou známku nebo slovo velmi podobné mé ochranné známce, mohu podat u příslušné společnosti stížnost na použití své ochranné známky v reklamách a společnost věc prošetří. Pokud shledá stížnost oprávněnou, může použití ochranné známky v textu reklamy omezit. Reklamy, jejichž text obsahuje omezené ochranné známky, se nemohou zobrazovat.

Oprávněnost své stížnosti prokazuji dodáním kopie Osvědčení o zápisu ochranné známky, ze kterého je zřejmé, jakou ochrannou známku mám zapsánu a pro jaké výrobky nebo služby. Dále doplním, v čem spatřuji porušení, případně mohu dodat i znalecký posudek pokud si to situace vyžádá.

Výsledkem je, že reklama konkurenta neoprávněně využívajícího vaší značky chráněné ochrannou známkou, je zablokována a tento již nemůže nijak těžit z dobrého jména vaší společnosti nebo vašeho produktu.

Mgr. Michaela Chytilová

Český patentový a známkový zástupce
Evropský zástupce pro ochranné známky a vzory
Soudní znalec
www.ochranne-znamky.net

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tři způsoby jak ve SparkTECHu využíváme Slack, o kterých jste (možná) nevěděli + bonus

Slack je mezi vývojářskými týmy pravděpodobně nejvyužívanějším komunikačním nástrojem a poměrně s jistotou si dovolím tvrdit, že právem. Nabízí totiž spoustu rozšíření a nástrojů, které dokáží ulehčit a zjednodušit rutinní práci. O to víc mi příjde škoda, že toho lidé nevyužívají a berou Slack jenom jako další chatovací aplikaci, kterých jsou k dispozici desítky. V tomto krátkém příspěvku popíšu několik funkcí, které jsou z pohledu nás, SparkTECHu, nejzajímavější a jejich zprovoznění je otázkou chvilky.


1) Hlasování v pollu

Jeden z největších problémů, co jsme řešili po přestěhování do nových kanceláří, bylo rozhodování, kam půjdeme na oběd. Máme v okolí velké množství stravovacích zařízení, ale domluvit se na tom, kam se společně zajdeme najíst, byl většinou task na celé dopoledne. Určitě to taky znáte. Chodíte po kanclu, ptáte se kolegů kam by rádi, jenže ne každý má zrovna čas nebo kapacitu vám věnovat pozornost. Jeden má call, druhému něco hoří, takže to hotfixuje, dva jsou zavření …

Dubnový #hrajsnami SparkTECH planning

Pravidelně první středu v měsíci máme ve SparkTECHu planning. Pravidelně, abychom se nemohli vymlouvat, že jsme na to zapomněli. První středu, abychom se nemuseli dohadovat kdy (dost stačí dohadovat se na CO?) a protože cvičně hučí sirény (kdybychom přeci jen zapomněli a chtěli se vymlouvat). A planning, protože původní záměr byl, že půjde opravdu o typický planning dle agilních metodik. To, že to nakonec dopadlo jinak a jedná se zkrátka o informativní setkání, kde se probírá kde co, je už jiná pohádka.

Pro představu fotky z toho nedávného, dubnového, po kterém jsme vyrazili do Endorfinu. Tam nás čekal Freddy Krueger a pokojíček ve stylu Saw.
Jelikož se někde v budoucnu v téhle vybrané společnosti vyměníme, bylo nejhorší si o průběhu nevyprávět.













#hrajsnami softball - Dejvická slowpitchová liga 2018

Fotoreportáž ze zápasu Dejvické slowpitchové ligy, který se konal 27.-28.10. na Vypichu a SparkTECH se ho účastnil s #hrajsnami týmem.